"Ik heb een vervelende mededeling.." (1 juni 2006)

sprak de gezagvoerder van vlucht KL685 van Schiphol naar Mexico City afgelopen maandag. (We waren inmiddels zo'n 2,5 uur in de lucht en al in de buurt van IJsland). "We hebben motor-problemen en moeten omkeren naar Schiphol.". Boven de Noordzee moesten we bovendien zo'n 80 duizend liter kerosine lozen om veilig te kunnen landen. Dit lozen duurde zo'n half uur, waarbij de brandstof uit de vleugeltippen spoot. (zie foto). Geluk bij een ongeluk bleek achteraf was nog zo'n zelfde toestel beschikbaar, zodat we 2 uur na landing opnieuw de 11 uur durende vlucht naar Mexico konden beginnen.

Het toch al krappe programma werd daarmee nog krapper, want op dinsdag moest ik weer van Mexico City naar Houston in de VS en dan door naar Tulsa. Daarna La Fayette, Memphis en weer Schiphol. Het weer was trouwens schitterend.

En ook Mexico is apart. Mexico City ligt op 2000m hoogte en heeft 22 miljoen inwoners. Ik moest ten zuiden van Mexico City zijn en de weg gaat dan tot een hoogte van 3100m!. De tuin van het hotel was schitterend (zie foto).

Al met al: in 10 dagen naar Polen, Engeland, Mexico, de VS (en dan de Staten Texas, Oklahoma, Missouri, Arkansas en Tenessee), 38 uur vliegen, 28 uur rijden en 16 uur rondhangen op vliegvelden... En tussendoor nog werken ook! Op de onderste foto overigens het uitzicht vanuit het hotel in Warchau (27e verdieping). In de tussentijd wel thuis geweest met Hemelvaart en in het weekend van de braderie, maar dat wist u al, want toen heb ik de site geupdated.